Kycklinggratäng med ajvar



Idag testade jag ett nytt recept.
Kycklinggratäng med ajvar. Riktigt gott och kommer definitivt att lagas igen

Såhär gjorde jag:
700gram kycklinglårfilé
En röd paprika
4dl cremefraich
2 dl matlagningsgrädde
Ca 2dl ajvar mild
1 pressad vitlöksklyfta
1 tsk honung
Salt
Svartpeppar
1 paket fetaost
1dl riven ost

Salta & peppra kycklingen och stek den hastigt i en stekpanna så den får lite färg.
Lägg över i en ugnsform strö över strimlad paprika
Blanda cremefraich grädde ajvar honung salt peppar vitlök o häll över kycklingen
Strö över den rivna osten.
In i ugnen i 200” i ca 50min. Sista 15 min strödde jag över fetaost
Serveras med ris & en grönsallad
Nästa gång kommer jag även ta i chiliflakes eller en liten klick sambal olek för lite hetta.


Smaklig måltid 🤩

Kommentarer

Populära inlägg