Tacotårta a´la Mickis

500gr blandfärs
1 frp krossade tomater
1påse Tacokrydda
1 frp Philadelphiaost
2dl cremefraich
½-1 dl grädde/kelda
1 burk majs
riven ost
1 vitlökklyfta
½-1 dl tacosås
jalapenôs
1 frp Tortilliasbröd (jag använde de mindre bröden, för det var de jag hade hemma...)

Stek blandfärs & krydda med tacokrydda & lite vatten. Tillsätt krossade tomater & en vitlök & låt koka i ca 5min.

Blanda ihop Cremefraich, philadelphiaost, grädde, riven ost. majs & salt+peppar i en bunke.

Lägg ett tortilliasbröd i botten på en ugnsform. Häll över ett lager köttfärssås, lägg ett tortilliasbröd på köttfärsen & lägg på cremefraich/ostblandningen det brödet. Varva sedan detta.. varannan köttfärs, varannan ostblandning. På näst översta tortilliasbrödet lägg köttfärs, tacosåsen & gärna ngr skivade jalapenôs. Lägg på sista brödet & toppa med ostblandningen. Sätt gärna ngn grillpinne genom tårtan så att den håller sig på plats i ugnen.

Gräddas i mitten av ugnen 225* i 15-20 min
låt tårtan stå orörd i ca10 min & innan du skär i den.

Serveras med en god sallad

SMAKLIG MÅLTID!

Kommentarer

Populära inlägg